Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Triatlonový trénink » jaké kolo si koupit do začátku

jaké kolo si koupit do začátku

Nalezené položky: 358 První Předchozí | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Další Poslední
avatar

Celkem 8501 km
Minulý měsíc 0 km

r4d3k muž 09.08.2010 13:08:35

Stavím první silničku a nemám jasno v převodech. Proto se chci zeptat místních triatletů. Převodníky budu mít 53/39 a váhám mezi kazetou 12–25 a 13–26. Zatím se spíše kloním ke kazetě 13–26 s tím, že na nějaký cyklomaraton v kopcích bude každý zub nahoře k dobru znát. Jen si nejsem jistý, edy vůbec nemám představu, zda bude stačit převod 53/13 při zalehnutí v hrazdě na rovince např. při větru v zádech nebo když bude rovinka mírně nakloněná dolu. Prostě vůbec nemám představu jak silnička jede. Proto bych chtěl využít Vaše zkušenosti a zeptat se zda na velmi amaterské urovni si s 13 z vystačím? Z kopce spíše brzdím :)

Motto: Nikdy se neděje vůbec nic. Nejsou vlastně žádné obyčejné chvíle. Dan Millman
avatar

Praha

10 km: 0:39:41 (1991)
půlmaraton: 1:39:10 (2012)
maraton: 3:43:07 (2012)

vtt muž 09.08.2010 14:31:40

>> r4d3k, 09. 08. 2010 13:08:35 Pekny clanek je zde: http://www.roadcycling.cz/…0/index.php5?…

A pak tady dole mas kolik m ujedes na 1otoceni klik, tazke u prevodu 53×13 a kadenci treba 90 ujedes 783m za min coz je rychlost 47,9kmh, pri kadenci 100 je to 52,2 kmh pri kadenci 110 je to 57,4kmh. Kadence kolem 100 rpm se da drzet jednoduse na rovine takze i ta rychlost by ti mela stacit, zalezi ale jaky kadence jezdis?

53×11 – 10,28m 50×11 – 9,70m 53×12 – 9,43m 50×12 – 8,89m 53×13 – 8,70m 50×13 – 8,21m 39×23 – 3,63m 39×26 – 3,20m 39×28 – 2,96m 39×29 – 2,87m 36×23 – 3,35m 36×25 – 3,07m 34×23 – 3,16m 34×25 – 2,90m 34×26 – 2,79m

avatar

Celkem 8501 km
Minulý měsíc 0 km

r4d3k muž 09.08.2010 15:26:38

>> vtt, 09. 08. 2010 14:31:40

Díky za odkaz, přečtu. Jinak to je právě ten problém, že chci začít, tedy nevím jaké jezdím kadence. Něco tedy najezdím na MTB a je pravda, že nohy raději točím než abych rval těžkej převod. U TT se ještě více než obvykle doporučuje vyšší kadence(tedy pokud se nepletu), takže trénink bude i k tomu veden. Pokud je tedy kadence 90–100 na rovině udržitelná a při tomto je rychlost 47–52km, tak mi vychází, že tento převod je dostatečný.

Motto: Nikdy se neděje vůbec nic. Nejsou vlastně žádné obyčejné chvíle. Dan Millman
avatar

Praha

10 km: 0:39:41 (1991)
půlmaraton: 1:39:10 (2012)
maraton: 3:43:07 (2012)

vtt muž 10.08.2010 10:34:29

>> r4d3k, 09. 08. 2010 15:26:38

Ja jsem nakup silnicky resil 9 mesicu a hlavni problem byli prevody. Nakonec jsem dal kompakt 50–34 a vzadu 11–28. Ze bych nemel prevody na rovine tak s tim fakt problem vzdy mam alespon 3–4 prevody k dispozici. Spise jsem se bal kopcu a ten 34×28 u stoupani nad 12% a delsich nad 10% fakt vyuziju. Ja jsem ale tlustej.

avatar

Celkem 8501 km
Minulý měsíc 0 km

r4d3k muž 10.08.2010 15:55:54

>> vtt, 10. 08. 2010 10:34:29

Taky mi to dává zabrat, ale už je objednáno. Silničku už kupuju rok a teď jsem se konečně rozhoupal. Nakonec jsem zvolil klasický převodník a 13–26, tak snad se s tím někam vyškrábu. Jetšě jednou dík za postřehy.

Motto: Nikdy se neděje vůbec nic. Nejsou vlastně žádné obyčejné chvíle. Dan Millman
avatar

Hořovice, Praha

Celkem 50 km
Minulý měsíc 0 km

Abina1 žena 04.07.2011 01:52:53

ahoj pánové a dámy tak také vznáším svůj dotaz chtěla bych si koupit kolo – využití jak na silnice tak do terénu(chci zkusit triatlon) a jelikož se v tom vůbec nevyznám a není to přeci jenom ten nejhlavnější koníček tak cena max do 12 000Kč…výška 163/58 váha díky za případný typ Gabriela

avatar

Liberec

Celkem 8099 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:55 (2013)
půlmaraton: 1:23:55 (2013)
maraton: 3:00:46 (2013)

Advid muž 04.07.2011 09:49:25

Ahoj, specifikuj blíže terén. Myslíš tím polní a lesní cesty nebo třeba i kamenité stezky? Zkusit tt se dá na čemkoliv. Jde spíše o to, abys v případě, že tě to chytne, nekupovala za rok další kolo. Nicméně silnička to vzhledem k terénu a ceně tak jako tak nebude, MTB je taky blbost (pokud tím terénem nemyslíš fakt megaterén), takže zbývají dvě kategorie, a to crossové kolo (se svetly, blatníky atd je to kolo trekongové a nebo cyklocrosové kolo. Ale to by bylo asi i draží než máš strop a berany předpokládám taky nechceš. Takže cross. Teď jen vybrat ten nejlepší do 12 tisíc. Jo a na závod tam můžeš dát úzké hladké pláště, aby to jelo a třeba i hrazdu, i když to bude možná vypadat divně. Jinak jsem tedy celou dobu předpokládal, že chceš zkusit silniční triatlon, ne Xterru. To by pak bylo na mtb.

Tady se to už řešilo, tak to pročti a budeš chytřejší co a jak. http://www.bike-forum.cz/…o-18000.html http://www.bike-forum.cz/…-000-kc.html http://www.bike-forum.cz/…li-brna.html

Motto: „Jde o to, Fletchere, že se svá omezení snažíme překonávat postupně, v určitém řádu. Prolétávání skálou přijde na řadu až někdy později.“
avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
07.10.2012 15:25:44

Ahojte, potrebujem poradiť s kúpou prvého bicykla. Mám 15 ročný horák CTM, s ktorým ma to už neteší šliapať do pedálov. Začal som len nedávno s pravidelnejším pohybom (v mladosti hokej). Od polky augusta (8mi mesiac) keď som sa pevne rozhodol že triatlon po ktorom poškuľujem už asi rok dva skúsim – som začal behať, bicyklovať. Momentálne sa mi darí 6–7 hod týždenne tomuto venovať, popri rodine/práci. Prečítal som dosť vlákien na tomto fóre, a registrujem veľmi trefné a užitočné odpovede, tak dúfam že mi poradíte. A teraz k bicyklu, bol som včera aj v Brne na výstave ale múdrejší nie som. Z tohto vlákna som už pochopil že „kozu“ resp.triatlonový špeciál nebudem mať :-) teda nie ako jeden bicykel na ktorom je potrebné odtrénovať objemy. Vzhľadom k tomu že si chcem urobiť bicyklom aj radosť, tak sa pohybujem v rozpočte 1500–2500€ (37–63tis Kč). Na výstave som videl v dobrej výbave českú značku Pells : http://www.pells.cz/…nicni/r-six/ ale už som si na fórach našiel aj kopec kritiky na tohto výrobcu-praskunté rámy a následné reklamácie… Z dostupných značiek cenovo mi vyšiel Wilier http://www.wilier.cz/…rxl/d-70374/ niečo ako toto, priznám sa chcel by som troška vyšie ráfky aspoň 40mm, prípadne 50mm ak by ma to teda s mojimi 67kg neodfúklo. V tomto eshope je veľmi lacná aj Kuota http://www.koloasport.cz/…ltegra-2012/ ktorá má ale v popise iné kola ako na obrázku, a cena je až čudne nízka..... keď na Sk je ten istý bike http://www.cyklostore.sk/…road/kharma/ o 1tis € drahší. Prípadne budem rád za Vaše návrhy. Bicykel uvažujem kúpiť teraz spolu s valcami a využiť zimu na tréning. Čo sa týka výbavy moc sa do toho nevyznám, ale asi SH 105 postačuje, ultegra je asi pre mňa zbytočná …

avatar

Celkem 14748,98 km
Minulý měsíc 0 km

pavlicek muž 07.10.2012 16:41:32

>> vincent_vega, 07. 10. 2012 15:25:44
Co toto? http://eshop.kola-radotin.cz/…compact-htc/. Raději bych na talíři 52z a vzadu 11z, ale líbí se mi a komponenty jsou kvalitní.

A Pokud chceš TT vyzkoušet, můžeš na jakémkoli kole. Jezdí i ty za 12 tis. Otázka je, kolik chceš ročně najezdit, a zda to myslíš vážně. Rozpočet máš velmi slušný. Byla by škoda, aby se kolo za 60k válelo v garáži.

avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
07.10.2012 20:19:11

Myšlienkou na TT sa zaoberám už veľmi dlho. Som dosť športovo založený, aj keď to bolo doteraz iba hokejové (4× /týždeň s bývalými hráčmi), tak nemyslím/dúfam že by to bol u mňa iba krátkodobé… aj keď kým neskúsim neviem. Dobre poznám Milana Zaťka – čo robíte TT asi poznáte, s ktorým sme už nad tým sedeli, a dával mi rady a pod.

Plánujem ho kúpiť pred zimou s valcami, aby som využil zimný čas, napr.večer a šlapal. Viem že jazdiť sa dá aj na lacnom bicykli, a že ten finančný rozdiel sa u mňa prejaví v časoch minimálne. Ale ako som spomínal chcem si urobiť bicyklom aj radosť. Neriešte prosím že mám viac trenovať, to viem, ale mňa to bude proste baviť viac na karbóne. Páčili sa mi tie pells-y kde bol za 40tis Kč 7,7kg bike s ultegrou – ale potom som na rôznych fórach aj keď staršieho dáta čítal o problémoch s toutu spol.

avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
07.10.2012 20:23:38

Ešte na doplnenie, taký môj optimistický plán. Budúci rok na začiatku skúsiť olympijský triatlon, a ak to prežijem, tak 1/2 IM asi v Bátovciach, a prípadne ešte odbehnúť maratón a možno o ďalší rok IM.

avatar

bjerndi muž 07.10.2012 21:22:59

nebo kup bazar, nejsem teda odbornik a sam budu potrebovat poradit, ale asi az nekdy v unoru, kazdopadne je to asi legitimni volba a muzes dostat paradni stroj, treba http://www.cyklobazar.cz/…-3-dura-ace/

avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
07.10.2012 22:02:29

Aj nad tým som uvažoval, ale bojím sa že kúpim niečo padnuté, opravované, prestriekané – nespoznám to …

avatar

bjerndi muž 07.10.2012 22:13:35

no to mame stejnej problem, ale nejakyho ziletkare na posouzeni snad sezenu :)

avatar

bjerndi muž 07.10.2012 22:13:38

no to mame stejnej problem, ale nejakyho ziletkare na posouzeni snad sezenu :)

avatar

Plzeň

Celkem 499 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:57:52 (2013)

orca muž 08.10.2012 07:38:33

>> vincent_vega, 07. 10. 2012 15:25:44

Příteli, rozpočet na to že je to tvé „nové“ kolo je opravdu luxusní. nerad bych ti bral iluze ale našel jsem jeden a dle mého dost výrazný problém a tím je ČAS. Píšeš že věnuješ zatím sportu cca 6–7 hodin. Což si myslím že by padlo jen na kolo a to je ještě hodně málo. Neznám tvůj věk a ani jak máš velké děti a jak ta investice kola je výhledová. Ale vize triatlonu s možností jen 6–7 hodin věnovat pohybu je žalostně málo. Kola co jsi si vybral jsou úplně bez problémů. Nenech se vyjukat že „něco“ praská (Pells není špatná volba a na novej budeš mít záruku)atd. Praská každej rám. Myslím si že by ti bohatě stačilo kolo kolem cca 40tis. a zbytek si rozlož na roky servisu + nákup kvalitního oblečení. Bazaru bych se vyhl zvláště pokud neznáš původ kola a kolům moc nerozumíš. Ambice máš velké a přeji ti alespoň částečné splnění plánů. Každopádně je to o vůli a zvláště jízda na kole „doma“ je o totální morálce!!!

Motto: Never give up !!!
avatar

Plzeň

Celkem 499 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:57:52 (2013)

orca muž 08.10.2012 07:42:16

>> bjerndi, 07. 10. 2012 22:13:38

Anonymnímu bazaru bych se vyhnul pokud kolům opravdu nerozumíš. Nikdo ti neprodá „jeté“ kolo a vše je v cajku. Nové kolo má výhodu záruky i vnitří pocit krásného dárku.

Motto: Never give up !!!
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 08.10.2012 11:40:52

*>> vincent_vega, 07. 10. 2012 20:19:11

kdybych Ti měl poradit z osobní zkušenosti, tak bych řekl: vykašli se na válce, pořiď místo nich zimáka a jezdi i v zimě venku. Jestli se stejně rozhodneš pro ježdění uvnitř, zvaž pořízení trenažéru, který Ti dá mnohem pestřejší tréninkové možnosti než válce. Pravda, skalní cyklisté budou tvrdit (a budou mít pravdu), že na válcích se nejlépe piluje technika, nemyslím ovšem, že je technika jízdy v tuto chvíli hlavní téma zimní přípravy :-). Peněz na investici máš celkem dost, vyjde to v klidu na krásnou silničku i na slušného „zimáka“. Co se týče obav z reklamací, vůbec bych se nebál zavedené značky (a pells mezi ně určitě patří), nezapomeň, že na web většinou píšou jenom naštvaní lidé. Ti spokojených, kterých je drtivá většina, nějak chválit zapomínají:-) Jenom faktická poznámka: jak kuota, tak i pells, které uvádíš, jsou kola sice kompletní, ale bez vysokých ráfků. Pokud jsou pro Tebe z nějakých důvodů důležité, počítej s tím, že slušné vysoké plášťové ráfky jsou otázka cca 1000 eur, což dost zásadně ovlivňuje cenu kola. Co se týče samotné koupě: máš dost peněz a dost času, obešli prodejce s poptávkou a udělej si soutěž. I v internetových cenách se dá jít leckdy s cenou níže, než je na webu. 6–7 hodin týdně se neboj, sám uvidíš, jestli budeš jenom jezdit, nebo bude třeba něco přidat. Každopádně jet ironmana ze 7 hodin týdně asi není dáno každému :-) Přeju správný výběr a prima tréninkovou zimu.

avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
08.10.2012 14:41:55

Spresním – je mi 38, máme doma 2 a pol ročného drobca a času málo. Zatiaľ nestíham plávanie, takže tých 7h je bicykel a beh hneď po bicykli. Viem že je to na IM málo, ja to plánujem priebežne dvíhať http://www.jpeg.cz/obrazek/eEc toto je september. Aj preto chcem nejaký trenažér – aby som využil keď prídem o 8mej domov a sadol na bike a aspoň hodinku šliapal. Keď k tomu pridám plávanie ráno (dúfam), dokážem v zime tých 10h nájsť. Samozrejme v lete (keďže chcem skúsiť 1/2IM) to plánujem ešte dvihnúť. Dík za názor, potom asi ten pells nie je zlá voľba. Ten ich rán R-Six s SH105 http://www.pells.cz/…05/rok-2012/ stojí 34990Kč, a majú akciu na na tieto kola http://www.pells.cz/…ky/rok-2012/ kde by som doplatil do 7tis Kč …

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 08.10.2012 15:23:26

>> vincent_vega, 08. 10. 2012 14:41:55

tak to jsme na tom podobně, jsem jenom malinko starší a děti mám větší:-). Zkušeností jsem dospěl k závěru, že hodinové šlapání na trenažéru je dobré na hubnutí, ale jinak je úplně (pro mne) k ničemu. Aby měl trénink smysl, chce to ho tlačit spíše ke dvěma hodinám. (ono 20 minut zahřátí, 20 minut vyjetí, hodina hlavní motiv prostě trvá). Loni jsem se na jaře kousl a přestal šlapat doma. Nikomu se po tom nestýská, na trenažéru s puštěným větrákem jsem v obýváku nijak velice oblíbený nebyl:-). Odjezdil jsem celou loňskou zimu venku a převážně po tmě, což mi, řekl bych, dalo jak fyzicky, tak i hlavně psychicky mnohem víc než pařička na trenažéru. Co se týče kol, bude vhodné zvážit, jestli chceš galusky nebo pláště. Já třeba celkem jednoznačně preferuji pláště a ty vybrané pellsy jsou právě galuskové.

avatar

Jülich, Německo

Celkem 79 km
Minulý měsíc 0 km

ewerex muž 08.10.2012 16:06:20

ahoj,

když se oživilo tohle vlákno, tak bych měl taky dotaz. Chci si pořídit první silničku s tím, že cena by měla být kolem 30 tis. a nechci si kupovat bazarové. Má cenu za tyto peníze přemýšlet o kole s karbonovým rámem a nebo ne? Třeba když porovnáte tyto dvě kola http://www.koloasport.cz/…a-t105-ct12/ a http://www.koloasport.cz/…en-105-2011/. A nebo si jako první kolo koupit něco do 20tis. s tím, že mi nebude líto s ním potom jezdit do práce. Nyní mám obyčejné trekové kolo a najezdím v průměru 6 hodin týdně (2 z toho dělají cesty do práce).

avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
08.10.2012 16:52:41

>> jmaselnik, 08. 10. 2012 15:23:26

No tak to vôbec neviem o čo hovoríš … teda tuším čo sú plášte, a galuska je asi bezplášťová, ale výhody/nevýhody nemám ani páru. Na základe toho čo tu píšete viacerí som inak došiel k záveru, že ten trenažér si kúpim asi jazdený a pripravím sa na investíciu do poriadneho oblečenia do zimy, a budem kombinovať spinning s jazdou vonku na starom horáku… Potom ak budem mať bike a trenažér napíšem či ho využívam a ako :)

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 08.10.2012 19:36:08

>> vincent_vega, 08. 10. 2012 16:52:41

tak to si teda pořádně zjisti, co je plášť a co galuska, abys nebyl zklamaný! Je to fakt důležitá věc. Plášť s duší je celkem normální a jasná věc. Máš ráfek s profilem, do kterého se plášť vloží. Galuska je vlastně trubka, kde je duše zašitá dovnitř a na ráfek se lepí. Výhodou tohoto řešení je jednak možnost hustit na vyšší tlak než plášť a konstrukčně jednodušší, lehčí i de facto odolnější ráfek. Nevýhodou je nutnost tahat sebou náhradní galusku, která je mnohem neskladnější než duše, nemluvě o tom, že přilepenou galusku musíš strhnout a následně venku asi galgu nelepíš, ale provizorně dojedeš domů. Tábory příznivců jsou dost nesmiřitelné. Já bych řekl na trénink jasně pláště, na závody může dávat smysl galuska, ale hodně lidí včetně profi stájí vozí i tam pláště. To si fakt dobře rozmysli, ideálně se pobav s někým kompetentním. Ježdění venku je fajn, tady k tomu pár postřehů :-) http://jmaselnik.blogspot.cz/…jezdeni.html

avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
08.10.2012 20:27:40

>> jmaselnik, 08. 10. 2012 19:36:08

Dobre som to nepochopil, ak sa dá galuska hustiť na vyšší tlak = vyššia rýchlosť že, tak prečo potom sa Ti javí vhodnejší plášť s dušou na tréning ? Potom by aj profíci mali jazdiť na galuskách nie ? Či ten problém s možným riešením defektu je tak zložitý pri galuske že to málokto jazdí ? Pri TT je toto asi dôležitý faktor. A prečo teda nie sú kolesá vhodné aj na jedno a aj na druhé riešenie ? Inak som čítal tvoj link denníček a mi padla sánka. Ja som rátal v takej zime že pobehnem ale bike ufff, to znie kruto .. s tým mrznutím viečok

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 09.10.2012 09:03:32

>> vincent_vega, 08. 10. 2012 20:27:40

no ono to tak není. Třeba jestli Ty vážíš 65 kilo, tak nemá moc smysl hustit víc než 8–9 atmosfér, protože jinak už kolo na nerovnostech hrozně skáče, což Tě naopak brzdí. Většina lepších plášťů těch 9–10 atmosfér zvládne a galusky se moc více nehustí. Zajeď se podívat na závody a uvidíš, co převažuje: pláště :-) Problém při defektu opravdu existuje. U pláště vyměníš duši a jedeš, galusku musíš od ráfku oddělit (je přilepená!) a náhradní venku už nenalepíš, takže můžeš tak jedině opatrně dojet domů, protože v rychlosti v zatáčkách třeba bys riskoval svlečení. Nemluvě o tom, že abys galdu opravil, musíš ji říznout, zalepit, zašít, často to ani nejde a musíš věc za cca 50 eur vyhodit kvůli díře. Jak říkám, najdi někoho, kdo jezdí duše, jiného s galdama a pokecej s nimi. Já třeba vozím pláště, protože jsem paranoik a tahám sebou 2 náhradní duše i lepení a už jsem to párkrát na střepech použil všechno, abych vůbec dojel. S jednou náhradní galuskou bych byl tak zvaně v pytli.

avatar

Plzeň

Celkem 499 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:57:52 (2013)

orca muž 09.10.2012 11:19:19

>> vincent_vega, 08. 10. 2012 16:52:41

Začni sledovat bazary a myslím že teď na podzim se vždy vyrojí mnoho nabídek k prodeji trenažéru. Ono je to doma jezdit OPRAVDU opruz a děsnej morál. A jak připoměl jmaselnik je to taky o pocení. A věř mi že i při relativně lehkém šlapání z tebe doma polije (pokud nebudeš jezdit v garáži kde bude jen do 15°C)Takže smrad z potu a nevím co na to tvá manželka :-) Ale jde na to se naučit. Doporučil bych ti spíše pláště. S rychlostí to až tak moc nemá co do činění. I profi pelotonu se vozí pláště a navíc u relativně široké.(profi neřeší ani cenu ani výměnu galdy) Vysoké ráfky jistě mají své místo ale nevím proč na nich vyloženě lpíš. Jsou i takové „vyšší“ jen kolem 3cm a ty taky nejsou k zahození. Jinak tvé časové starosti s rodinou asi známe tady všichni. Jde o to najít ideální kompromis. Přeci jenom upřednosňuj rodinu před sportem časem se ti to vrátí v dobrém.

Motto: Never give up !!!
avatar

Celkem 621 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:36 (2012)
půlmaraton: 1:32:33 (2012)

Gorr GrimWolf muž 09.10.2012 12:11:40

>> vincent_vega, 08. 10. 2012 20:27:40

Já jezdím duše a nemám potřebu to měnit. Pro člověka, co bude mít jednu sadu kol na trénink i na závody bych galusky nedoporučoval. Už to tady padlo, ta oprava defektu je tak složitá, že se nemá cenu tím zabývat a přínos je v tomto případně dost diskutabilní. Ano, galusky se nechaj foukat na větší tlaky, jako celek jsou kola lehčí – což se, ale hodí spíše do kopců, kvůli rychlosti roztáčení. Na TT je to fuk.

Vyšší ráfky mají výhody, co se týče aerodynamiky (mě to příjde dost sporný, aby jsi poznal rozdíl, asi by jsi musel mít něco kvalitního a tam je to raketa, třeba Zipp a jezdit opravdu rychle) a prý déle drží rychlost, jako setrvačník. Já jezdím nízké. Příští budou čína karbon maximálně 38mm. Cpu to na váhu, mám rád kopce :)

Jinak řeknu ti jedno. Nekupuj silnici, kterou sis neprojel. Každej karbon je jinej, každá geo je úplně jiná. Hlavně aby ti kolo sedlo, musíš mít pocit, že to je přesně ono. Rozmysli si tak, jestli to má bejt spíš závodní, nebo kolo víc na najíždění kilometrů.

Hodně rozhodujou detaily, které by ti mohly kolo zabít. Dej si pozor na převody, pro začátek kompakty (50/34), vzadu bych bral pokud máš okolo sebe kopce kazetu s 28 zubama. Ošahej si řazení – někomu sedne SRAM, někomu Shimano a někdo nedá dopustit na Campagnolo. Navíc sem třeba chtěl kratší kliky 172,5mm místo 175mm. Jezdím kadenčně.

A proč je důležitý si kolo osahat? Měl sem pujčený Cannondale SuperSix EVO RED. Jeden z nejlepších rámů, závodní sada… A byl mi velkej 58" místo 56" a vůbec sem si na tom nepřišel tak dobře jako na kole, co mám teď. Opravdu je to znát.

Motto: Ex Duris Gloria!
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 09.10.2012 12:19:55

>> Gorr GrimWolf, 09. 10. 2012 12:11:40

jenom faktická: vysoká kola už dávno jako setrvačník fungovat nemají, protože jsou lehká, čímž se setrvačníkový efekt do značné míry eliminuje. Hlavní význam je tuhost a aerodynamika. Vozím zippy 404 a je to fakt skvělé svezení, byť jde hlavně o pocit, že by šla nějak zásadně nahoru rychlost, nemůžu potvrdit. Fakt ale je, že když to člověk valí 30–40kmph a kola zpívají, to je vyloženě endorfinový zážitek, který nízká kola holt nemají :-))

avatar

Celkem 621 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:36 (2012)
půlmaraton: 1:32:33 (2012)

Gorr GrimWolf muž 09.10.2012 12:50:10

>> jmaselnik, 09. 10. 2012 12:19:55

Zippaky jsou muj sen :) Asi ne 404, protože to pro mě nemá žádnej význam. Já jezdím nahoru, dolu, nahoru, dolů. Takže sem pokukoval po 202, ale ta cena. Ale je pravda, že zvuk těhle vysokejch kol je naprosto parádní, obzvlášt když u toho nahlas cvaká ořech. Mám teď standartní, co sem dostal na Treku 4.7 a jsou dost tuhý, takže sem je neměnil. Až na jaře si udělám radost, koupím 38mm ráfky od čínana, a nechám to zaplést na Novatec náboji se Sapim CX-Ray drátama. Váha okolo 1200gramů, bych mohl poznat oproti těm 1800, co mám teď. Hlavně ten vzhled těch vysokejch kol, už ten dělá hodně :D

Hádám, že jestli máš 404 tak jezdíš TT? :) Nebo to bylo koupený kvůli radosti?

Jen pro Vincenta. Moje první kolo mělo takový ty prachobyčejný pláště, do všech podmínek, s těžkou ochranou proti proražení. Měnil sem je za Michelin Pro3, který jsou samozřejmě mnohem dražší, ale bylo to znát – průměr mi zrostl skoro o 1km/h a navíc se nemuseli foukat na takový dardy a byly pohodlnější.

Motto: Ex Duris Gloria!
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 09.10.2012 13:31:38

odpověď nevylučuje žádnou variantu. Dělal jsem trochu(a možná ještě někdy trochu budu) TT a kupoval je kvůli radosti:-), hlavně teda ale proto, že jsem chtěl powertap a uměl jsem koupit zippy s powertapem za skoro stejnou cenu, kolik stály nejlevnější vysoké mavicy s powertapem. Takže to moc na nějaké přemýšlení nebylo :-).

Nalezené položky: 358 První Předchozí | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.