Dnešní mládež běh nezajímá. Opravdu? [článek]
juraj 11.06.2008 14:35:50
chytrá akce pro děti a pěkné fotky
Praha-Bohnice
BuckTheBug 11.06.2008 14:42:02
Dobře, kluci! :) To je přesně ono. Pokud bude ovlivňovat děti někdo jiný, než nějaká zamidrákovaná guma při tělocviku, možná si neodnesou takový blok jako já. Když jim někdo ukáže, že může být běh i zábava a super způsob relaxace, možná se nenarodí nový Zátopek, ale určitě ubude obézních dětí.
Varnsdorf
PaRi 11.06.2008 15:45:07
Určitě moc dobrý nápad. Přeju dnešní mladé generaci, aby měla na běh v hodinách tělocviku lepší vzpomínky než já díky špatnému nesystémovému přístupu tehdejších tělocvikářů. Vždyť běh je krásný sport a člověk to vůbec nemusí dotáhnout tam kam Zátopek- běhat se dá i pro zdraví a radost a to vůbec není málo.
Praha|Dresden
dees 11.06.2008 16:59:25
Skvely napad. Uz se tesim na ty statistiky:-).
Glasgow, Scotland
Mirro 11.06.2008 17:07:58
Pekna prace, jen tak dal!!
Podle me zkusenosti deti a lide jsou ve sve podstate dobri. Veskere potize
zacinaji, kdyz tzv. „autority a odbornici“ na patricnych mistech svoji
neschopnosti komunikovat (ve vetsine pripadech davaji prikazy).
Obycejne uprimne povzbuzeni, fandeni a potvrzeni bytosti ve smyslu „to bylo
super“, „fakt se ti to povedlo“, „jsem na tebe pisny“ dokazi delat
zazraky.
eN 11.06.2008 18:04:13
>> BuckTheBug, 11. 6. 2008 14:42:02
Obdivujem Tvoju schopnosť nachádzať v sekunde riešenia. Zátopek nebol k behu privedený láskavým prístupom, alebo dlhodobými motivačnými praktikami. Bol k nemu nemilosrdne donútený „zamidrákovanou gumou při tělocviku“. Ako Baťov učeň utekať musel. Nepomohlo mu ani zamknutie sa na WC. Guma ho vymákla a vyhnala utekať. Preto z trucu vyhral. Ale koľko sa rodí za 100 rokov takých Zátopkov? Ak niekto od malička behá, to z neho ešte bežca neurobí. To čo robí z človeka bežca, si buď prinesie so sebou na tento svet, alebo neprinesie. Problémom je, ako tých pár vyvolených jedincov, ktorí to niečo majú, objaviť.
Praha
PetrS 11.06.2008 18:29:45
Nemyslím si, že „soutěživost je přirozená vlastnost dětí“. Je to
vlastnost vypěstovaná dospělými a světem, ve kterém žijí. Také si
nemyslím, že dětem přináší něco dobrého.
Nicméně přinést dětem radost z volného pohybu vlastního těla je
skvělý čin.
Díky za něj.
blatnicek 11.06.2008 21:19:31
Dobrý den,článek působí pěkně, optimisticky, jako že ta situace není
až tak špatná. Ale věta „běh děti zajímá a hodně“ je opravdu velice
naivní a docela mě pobavila. Jakožto učitel TV a aktivní běžec, bych
zhodnotil aktuální oblibu běhání a běžeckou kondici na naší škole
následovně.
Už jenom běh na 250 m vyvolává u většiny dětí kyselý ksichty, když
se dozvědí, že se poběží kilák, objeví se vyvalený oči a různý
vymluvy od bolesti svalů až po astma a pylový alergie.
Oblíbenost běhání se objevuje u dětí, kteří mají úspěch nebo patří
k nejlepším(tak 5%),ale i sehnat dvanáct dětí ochotných běžet za
školu přespolní běh ( místo vyučování – což je podle mě velká
motivace, když už nééé reprezentace školy) je někdy složitý úkol (
u dívek dvojnásob těžší),další skupinu tvoří tzv. neutrální
postoj – odběhnu, aby se neřeklo, ale nepředřu se, natož abych se
zapotil(tak 20 %), další skupina (75 %)zaujímá postoj nutné zlo.
Trochu lepší situace je u menších dětí na prvním stupní + šestá,
někdy sedmá třída, tak je ještě zájem o pohyb více spontálnější.
Děti v dnešní době baví nejvíce míčové sporty – florbal, fotbal,
hokejbal, basket, vybíjená, hodně taky softbal. Pak existuje několik procent
dětí , který nebaví vůbec nic.
Běžecká kondice a výkonnost je u dětí na velice špatné úrovni, když
bych měl hodnotit podle klasifikačních tabulek, mělo by z vytrvalostního
běhu a z atletiky vůbec jedničku kolem 25 % dětí. V šestý a sedmý
třídě většinou objeví tak 6 – 8 kluků co 1000 m v kuse prostě
neuběhnou, ani v mírném tempu kolem 6 –7 minut.
Ale abych jen nehanil, jsou i vyjímky co dokážou běžet 3:20, jedná se
však o děti věnující se něčemu jinému, nejčastěji fotbalu.
Moje odpovědi na otázky: Dnešní děti na tom jsou fyzicky hůře. Děti jsou
ale stejný, jen je jiná doba a celá společnost – pohodlná, konzumní,
nezdravá.......
Glasgow, Scotland
Mirro 11.06.2008 21:34:46
>> Michal M., 11. 6. 2008 18:50:55
Ted to vidim take. Cestinare proste jde poznat na sto honu. :D :D
listopad 12.06.2008 09:45:54
Pravidelně pořádáme závody pro mládeže v kategoriích od předškolního věku Jsme vesnice s 750 obyvateli a přesto se závodů zúčasnňuje více jak 150 dětí. Je však jedna pravda, že největší účast je v kategoriích do 12 let věku. U těch starších je to s účastí horší a zúčastňují se většinou už jen ti, kteří za „něco“ běhají. Že se najdou talenty ? Určitě! K rozvíjení tohoto talentu je třeba nejen odhodlání těchto jedinců, ale hlavně jejich rodičů.
Praha-Bohnice
BuckTheBug 12.06.2008 14:52:04
>> eN, 11. 6. 2008 18:04:13
Sorry, ale mám dojem, že děláš závěry dřív než dočteš! Nic takového, kvůli čemu se čertíš, v mém komentáři není!
eN 12.06.2008 18:04:13
>> BuckTheBug, 12. 6. 2008 14:52:04
Ja som sa nečertil a ani sa nečertím. Iba som obdivoval a konštoval
Ostrava
BOBika 12.06.2008 18:41:56
Chtel jsem tu napsat neco vcera – a byl bych prvni! :), ale pak jsem se
nejak do toho zamotal a nakonec jsem odeslani zavrhl. Kdo by taky cetl tak
dlouhy monolog? Nicmene reakce vcerejska a dneska me opet „rozhybaly“.
Patrim k tem, kteri denodenne pracuji s detmi a problem vidim predevsim
v podminkach, motivaci a pocitacich. Celkove, a to nejen u deti, fyzicka
kondice upada. Kazdy si sedi za tim svym pocitacem a zbesile do nej busi ci
klika mysi. Ti rozumnejsi to samozrejme kompenzuji sportem ci jinou ohybovou
aktivitou. Jak je na tom ale dite, ktere ma za rodice „datly“
s antisportovnim myslenim a hruzostrasnymi zazitky na sva skolni leta? Muzete
se stavet na zadni jak chcete, ale rodice prece vi nejlepe, co je pro jejich
dite nejlepsi a co naopak nejhorsi. Jak je napr. mozne, ze je dite uvolneno
z telesne vychovy (bolesti zad – dolezeno i lekarem!) a pritom zaroven
hraje vrcholove volejbal?! Naopak dite omluvene rodici prosi doslova na kolenou
o to, aby mohlo s ostatnimi behat ci hazet. Kdyz mu to dovolim a neco se mu
stane, mam na krku zalobu rodicu. Pak jsou samozrejme i rodice, kteri berou
sport jako neco podradneho. Lidusku podpori, jazykovku podpori, i tanec –
prece jen se jedna o vice kulturni zalezitost nez nejake pinkani do mice ci
behani. …
Ne kazdy clovek dovede deti dobre motivovat a pritahnout je k te ci one
cinnosti. Bohuzel, ac mame u skoly velky pozemek (travnaty), kraj nam
nechce/nemuze poskytnout dotaci na dobudovani arealu. Mame pouze cca 110 m
dlouhou atletickou ctyrdrahu s umelym povrchem (aspon to!). Dovedete si asi
predstavit, co to znamena na ni bezet 1000 m nebo 1500 m. Okolo kuzelu 5 kol
resp. 7,5 kola. Zatez mozna vic psychicka nez fyzicka. Presto jsou jedinci,
kteri dobrovolne zadoni o moznost zlepsit si cas!
Kdyz jsme se letos s kolegou pri PIM dovedeli o moznosti Juniorskeho maratonu
(stafeta), zkusili jsme sondovat zajem. Jen predbezne se prihlasilo lidi na dve
stafety! Zajem by tedy byl, nekteri uz dokonce hlasi samostatny pravidelny
trenink! Nic jsme neslibili, pouze jsme se ptali na zajem a basnili, jaka to je
FAJNA akce!!!
Kdo ma trochu prehled o etapach lidskeho vyvinu vi, ze clovek je zpocatku spise
sprinter a s vekem mu rychlost ubyva. Naopak je to s vytrvalosti –
ultramaratonci jsou spise zrali muzi nez mladi jinosi. U deti to plati
dvojnasob. Vetsinou je jedna cinnost nebavi moc dlouho (vyjimkou cislo 1 jsou
samozrejme pocitace). Rict nesportovnimu diteti, ze pobezi 1 km, ho malem
porazi jeste pred startem! U sportovce to bude prijato lepe, ikdyz casto
zaslechneme nejake to remcani. Pritom kdyz hraji kluci fotbal, basketbal ci
hazenou, nabehaji casto nekolikanasobne vice.
Dalsim dulezitym faktorem muze byt pocasi, resp. uvaha kantora o nem. Znam
kantory, kteri vyzenou sve sverence na drahu pres slunecne poledne a doslova je
nuti bezet delsi behy. Nejen ze se vetsina z deti nezlepsi, ale jeste jim bude
spatne a odnesou si hruzostrasne zazitky. A neodpustim si presny opak, kdy si
dite v zajmu splneni „klasifikacnich testu“ musi pri spatnem pocasi
odbehnout 1 km v telocvicne okolo volejbaloveho hriste! Neznalcum pomuzu
s vypoctem: strana hriste ma 9 m, tj. obvod po carach 54 m a do 1 km se nam
tak vejde temer 28 okruhu!!!
Takze – at to shrnu:
1. Za zaklad povazuji pozitivni motivaci (+ povzbuzovani, hecovani,
chvaleni, atd.) … mozna by stalo za zvazeni, zda jsou dost motivovani kantori,
ale to patri na jiny pisecek …
2. Pak by nebylo od veci, kdyby nekdo „tam na hore“ (vlada?!) zacal
premyslet trochu konstruktivne. Videl jsem telocvicnu jedne specialni skoly a
tajil se mi dech. Cvicili totiz v kapli! Na tech asi 10 metrech meli dva
basketbalove kose a nekolik sloupu. Nekdo mozna namitne: aspon neco, ale uz jen
z ciste bezpecnostniho hlediska jste jako kantor jednou nohou v kriminale a
deti v nemocnici. Vsichni ted propaguji vselijake projekty a granty, ale
podminky jsou kolikrat naprosto nesmyslne a pro vetsinu skol tim padem
nedostupne. Ty, ktere na neco dosahnou, dostanou stejne jen zlomek pozadovaneho
(ze by systemova chyba?).
3. Neskodilo by vetsi zapojeni rodicu (to se tyka vychovy obecne). Nekteri
chodi sve ratolesti povzbuzovat na kazdy zapas/zavod/trenink, jini neprijdou,
ikdyz je vyzvete. Jen si vzpomente, kolik rodicu jste videli hrat si s detmi,
behat s nimi apod.? Od urciteho veku STOP! Ma sve kamarady, me uz nepotrebuje
… Rodice taky obcas prijdou s myslenkou, ze od toho maji deti ve skole
telesnou vychovu, aby se to naucili! Jo, kdyby bylo max. 10–15 deti ve skupine
(stejne jako u jazyku nebo ve cvicenich z matiky ci cestiny), to by bylo
mnohem INTENZIVNEJSI uceni. A take intenzivnejsi ZABAVA! Ale ve 30? … Alespon
ze se nam v posledni dobe rozmaha cykloturistika. Ikdyz nase cyklostezky jsou
tema samo pro sebe.
4. Omezit pocitace na nezbytnou cinnost. Sam vim, kolik zbytecneho casu u nej
stravim a to nemusim byt na netu! Zajimave take je, ze nektere deti vyvijeji
nejvyssi pohybove usili paradoxne pri presunu k pocitacum (o prestavce)! Musi
tam byt prece prvni, aby je nikdo nepodsedl!
Tim se kruh uzavira, protoze se opet dostavam k motivaci. Dejte diteti cil a
patricne ho motivujte – ono se ROZBEHNE! (plati samozrejme i pro
dospele – viz Buldok a maraton)
Proto se mi take libi citat od Karla Capka: CHCETE-LI ZAPALOVAT, MUSÍTE SAMI
HOŘET. A o tom to je.
Glasgow, Scotland
Mirro 12.06.2008 23:23:36
>> BOBika, 12. 6. 2008 18:41:56
Pekne napsano.
Jecminek.Maselnik 12.06.2008 23:58:44
>> BOBika, 12. 6. 2008 18:41:56
bez urážky, ale toto je typicky kantorský příspěvek k problematice
běhu (a velmi podobný jakémukoli jinému kantorskému příspěvku na
libovolné téma neoblíbeného předmětu).
Asi nemá cenu polemizovat nad potřebou motivace a zapojením rodičů do
aktivit, ale je potřeba stát nohama na zemi a tělocvikář prostě musí
pracovat s realitou, kterou je většinově lenivá populace, která k tomu
příkladem vede i děti.
Právě tak nejsou zlem počítače, ale to, že nedokážeme najít
zajímavější alternativu k nim. Zkrátka je potřeba vzít realitu jaká je
a v ní hledat cestu místo hořekování nad rodiči, okolnostmi atd.
Alena 13.06.2008 10:06:58
Já osobně si myslím, že není jinak vůbec nic. Když jsme měli na základce běhat 12 minut, taky jsme se vymlouvali… Sprint ještě, ale dlouhý běh? Pro většinu zkažený den! A na střední! Tlustá tělocvikářka nás „děsný dámy“ vyhnala po městě a naháněla nás z kola. Otřesný. Takže běh jsem dloooouho nesnášela. Až v dospělosti jsem mu přišla na chuť, ani nevím, jak. Asi z nutnosti a časových možností. Takže co já mohu posoudit, i my běh všeobecně nenáviděli a radši poposedávali u hřiště a probírali nesmysly Nebyly počítače, ale jinak je to nastejno
Sokolov
koyama 13.06.2008 10:22:19
Já jsem „dlouhé“ běhy jako dítě běhal vždycky rád, přestože mi nešly. Naopak sprinty jsem uměl, ale moc mě nebavily. Asi to bylo tím, že mě k delším běhům (řekněme pro radost a kondici) přivedl táta. A to je to, co já vidím jako přínos téhle akce. Vždy je dobré, když vám krásu běhu někdo odhalí. A kdyby se povedlo pro běh získat jedno dítě ze sta, bude to mít smysl. Ostuda totiž, podle mě, není, že nemáme běžce na světové úrovni. Ostuda je, že je člověk běžící parkem ještě dost často považován za exota.
Ostrava
BOBika 13.06.2008 13:42:25
>> koyama, 13. 6. 2008 10:22:19
Presne tak. Mnohem strucneji napsano, ale o to lip to zrejme vyzni!
blatnicek 13.06.2008 14:32:06
>> Jecminek.Maselnik, 12. 6. 2008 23:58:44
Hmm, tohle by se dalo zase považovat za typický příspěvěk toho kdo
nemá o daném tématu ani tušení. Jestli sis dobře všimnul tak v mém
i kolegově příspěvku píšeme o realitě.
Nejsou to samozřejmně jenom počítače, ale taky třeba to že ten
tělocvikář může na dítě působit 2 h za tejden, když to doma těch
hodin bude asi podstatně víc.......ale to už je podle tebe asi
hořekování.
Ostrava
BOBika 13.06.2008 14:47:07
>> blatnicek, 13. 6. 2008 14:32:06
„Diky predsedo, ze jsi se me zastal!“ :)
Praha 9
JanDvorak 13.06.2008 14:55:03
>> BOBika, 13. 6. 2008 14:47:07
Tady se asi vytvoří dvě strany: ti, co běhají navzdory tomu, jak jim kdysi běh ve škole při tělocviku znechutili… a pak tělocvikáři. Netvrdím, že vy dva jste stejní, jako byli ti naši, ale nějaké ty ozvěny tam taky slyším… [Honza]
blatnicek 13.06.2008 16:05:58
>> runtimeerror, 13. 6. 2008 14:55:03
Takže, my jsme sem napsali jen jak to ve školách prostě je, a nějaký úvahy, proč to tak je a co za tím stojí. Jestli si sebou neseš doživotní trauma z učitele tělocviku tak je my Tě upřímně líto. Tak tedy zkus napsat jak bys motivoval děti k běhání a vedl citlivě (aby nedošlo k psychyckým traumatům) hodinu tělocviku, ve který bys chtěl rozvíjet vytrvalost, to mě vážně zajímá...... Máš slovo......
Praha 9
JanDvorak 13.06.2008 16:16:10
>> blatnicek, 13. 6. 2008 16:05:58
Ještě se k tomu dneska dostanu, jen mi tu teď hoří něco k odevzdání… ale o doživotním traumatu jsem tuším nic nepsal. Fakt si myslím, že se dá diskutovat i v dobrosrdečnějším duchu. Jak říkám, jen to dopíšu a vrátím se sem. [Honza]
Praha 9
JanDvorak 13.06.2008 23:35:19
>> runtimeerror, 13. 6. 2008 16:16:10
Nevím, co všechno mi blatnicek ve své reakci má za zlé, ale já se budu
snažit hájit jen to, co jsem opravdu napsal:
Je naprosto typické, že když se někdo dozví, že jsem začal běhat,
příp. že jsem uběhl například půlmaraton, reaguje na to tím, že
nejdelší vzdálenost v životě uběhl ve škole při tělocviku a že to
bylo něco tak šíleného, že už to nikdy znovu nezkoušel. Sám jsem měl
zkušenost podobnou, běhy na 1500 m apod. jsem protrpěl, protože jsem je
zkrátka běžel moc rychle. A moc rychle jsem je běhal, protože nás do toho
nutili, ať už způsobem známkování nebo hecováním, či spíš
ponižujícím pokřikováním.
No a v tvém příspěvku jsem zahlédl ty klasifikační tabulky a zmínku
o těch, co dokážou 3:20 na km a napadlo mně, jestli by třeba nebylo
lepší někdy ty stopky nechat v kabinetu…
BOBika chce zase „omezit počítače na nezbytnou činnost“. Počítače
nemůžou vůbec za nic. A ze zkušenosti s vlastními dětmi vím, že
jediné omezení, které trvale a účinně funguje, musí vycházet z jejich
přání či potřeby, neboli děti samy musí stát o něco jiného víc.
A tady je hrozně důležité mít kolem sebe nějaké příklady –
v rodině, v okolí, ve společnosti vůbec. Takže klíč k tomu, kolik
dětí bude rádo běhat, mají v rukou dnešní třicátníci a
čtyřicátníci.
České Budějovice, Bratříkov
fuji 14.06.2008 08:38:13
Další kantorský příspěvek.
Tak nejprve k otázce – děti jsou na tom podstatně hůře, co se týče
pohybových schopností a dovedností. Jako učitele TV mě velmi mrzí a štve,
když dostanu na druhý stupeň děti, které prakticky nechtějí sportovat.
Jediné, co chtějí při tělocviku dělat, je vybíjená, nechat se vybít a
pak sedět.
Přiznám se, že první půlrok s nimi vždycky hodně bojuji a to jen díky
„nánám – učitelkám z 1. stupně“, odkud si by si měly přinášet
návyky. Není snad větší ostudou, když dítě na 2. stupni nedokáže
přehodit hřiště, do písku skočí s rozběhem sotva dva metry, nezná
základní pravidla her a tak bych mohl pokračovat. Jenže děti to
nevzrušuje, bo měly od paní učitelky vždycky jedničku.
Musí se změnit hlavně pohled dětí a rodičů na tělocvik. „Na jedničku
se teď nenadřu a mám ji zadarmo.“ „Když mě to nebaví, máma napíše
omluvenku.“ „K čemu to budu potřebovat?“ Myslím, že zdravý rozvoj
jedince a pravidelné sportování je hooodně důležité.
Poměrně značný rozdíl je mezi kluky a slečnami. Holky jsou úplně mimo a
u velkého procenta kluků je problémem uběhnout vytrvalost (je jedno jestli
jde o 1000 m, 1500 m nebo Cooperův test). Výjimky u obou pohlaví tvoří
ti, co dělají aktivně nějaký sport.
Pro ilustraci a reálně. Vždy v tomto období pořádáme atletický
víceboj. Děti mají na výběr čtyři disciplíny z pěti (50 m, výška,
dálka, kriket (koule) a vytrvalost). A teď fakta – účast děvčat ze
6. a 7. třídy celkem sedm!, účast děvčat z 8. a 9. třídy celkem
deset! Ostatní nic, dojely si nakoupit a projít se po městě. Druhý den jsou
ve škole jako by se nechumelilo a s parádní omluvenkou. Co s nima
zmůžeme? Kluci 6. a 7. třída – 23 účastníků, 8. a
9. třída – 13 účastníků.
Vaší akci chválím, ale jak dlouho to těm dětem vydrží? Jen do té doby,
co to bude sponzorované. Dnešní děti jdou jen za odměny. A dostane se akce
i k „zapadlým“ školám?
Orin 14.06.2008 10:59:41
>> fuji, 14. 6. 2008 08:38:13
Myslím, že každá generace si stěžuje, jak je to dneska děsné a že to
dřív bylo lepší – a nemusí jít samozřejmě jen o tělocvik.
Napsal jsi to výstižně. Nicméně na druhou stranu jsi popsal přesně to, co
pamatuji z 80. let… Tělocvik bavil tak čtvrtinu lidí, většinou
z těch, kdo stejně sportovali. Ostatní mrmlali, tvářili se otráveně, ale
byli aspoň rádi, že není zrovna matematika nebo chemie.
Je tedy nějaký zásadní rozdíl mezi dnešní dobou a minulostí?
A ještě jedna věc: možná se v tomto směru role tělocvikáře
přeceňuje. Pochybuji, že dokáže nesportující děti přivést k trvalému
sportování. Kdo si nenašel cestu ke sportu ve svém volném čase nebo koho
k tomu nepřivedli rodiče nebo kamarádi, toho hodiny tělocviku
nepřesvědčí, i kdyby byly dělány co nejzábavněji.
blatnicek 14.06.2008 11:31:59
>> fuji, 14. 6. 2008 08:38:13
Jo,jo jak přesné, do pátý třídy hrajou jen vybíjenou, a to ještě
stylem tady máte míč, učitelka si jde sedout a kouká na ně. Pak s nima
člověk začíná úplně od nuly, ještě tak fotbal.....ale naučit je něco
těžšího třeba volejbal, softbal to už je práce na roky a roky.
Právě jak píšeš, tahle akce je dobrá, ale když přijede do školy někdo
„cizí“ , něco za to běhání dostanou, tak se ty děti budou chovat
vždycky jinak. Mě jednou navštívil kamarád z atletickýho oddílu, aby se
poohlédnul po nějakým tom talentu, po několik slovech " kdo to je", „proč
tu je“ většina z dětí lítala jak na baterky, což jsem v "normálních
hodinách neviděl.
blatnicek 14.06.2008 11:39:09
>> runtimeerror, 13. 6. 2008 23:35:19
Hmmm, tak běhat bez stopek?? To je zajímavá myšlenka. Dělala to moje
kolegyně s děvčaty. Pak když jsem s nima šel na školní závody
neuběhly 600, respektive 800 m v kuse. Prostě byly vybrány jako nejlepší
ze třídy. A co když se mě dítě zeptá? „běžel jsem
dobře?“.......odpovím mu asi kousek za Honzou takže jsi dobrej, nebo
předběhnul Tě i Lojza tak to teda nic moc.
Určitě se nedržím nějkejch tabulek,(to by byli hooodně špatný známky)
oceňuju hlavně snahu a individuální zlepšení každýho jednotlivce.
Sedlčany, Praha 3 - Vinohrady
Oslík 15.06.2008 20:01:52
Přidám svojí vlastní zkušenost:
Základní škola: štěrkový ovál vzdálený pár set metrů od školy,
všichni učitelé v pohodě, učitel v 8. a 9. třídě při běhu
i povzbuzoval, bylo to dobré.
SŠ: Škola postavená asi před 10 lety – štěrková rovinka za školou
dlouhá 100m, takže se tam dalo běhat jen 60m – to jsem běžel myslím
2×. Jinak se chodilo běhat do nedalekého parku – za 4 roky jsme tam byli
myslím taky 2×. Není čemu se divit, že děti neběhají, když to takto
vypadá… Hlavně že jsou tam kurty na tenis, hřiště na volebal a velký
trávník na fotbal…
No ve škole mě k běhu vážně nepřivedli, měl jsem štěstí, že jsem se
v 9. třídě vykašlal na spolužáky, které jsem už po několikáté
přemlouval, ať se mnou jdou na menší cyklistický závod a šel sám…
Jecminek.Maselnik 16.06.2008 08:02:08
>> blatnicek, 13. 6. 2008 14:32:06
Jsem bývalý učitel a celkem i dlouholetý trenér sportovního oddílu,
takže si nemyslím, že bych o tématu neměl ani tušení:-).
Vy sice s kolegou o realitě píšete, ale vůbec z ní nevycházíte.
2 hodiny těláku týdně, například, jsou standardem ve školství dobře
40–50 let, spíše déle, vidět v tom dnes problém mi příjde úsměvné.
Taky motivace dětí k pohybu je zcela jiná, asi nižší, ale jiná a nejsem
přesvědčen o tom, že na to je většina kantorů připravená. Je to
stejné, jako nářky češtinářů, že děti nečtou a přitom dětem nutí
od nejútlejšího věku stále stejné čtení jako před 100.
Nezpochybňuji rozhodují roli rodiny jak ve výchově, tak ve sportu, ale
učitel holt musí reagovat na aktuální stav a ne naříkat, jak
bejvávalo.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.