Nakup noveho kola
r4d3k 29.06.2009 13:30:41
Ty negativní zkušenosti se týkají u FSA pouze klik nebo i jiných komponent (představce, sedlovky atd.) ? Dík za odpověď
r4d3k 09.07.2010 05:36:39
Chci si pořídit silničku. Prohnal jsem svoje míry kalkulátorem a vyšlo mi, že horní rámová trubka by měla být 57,5–58.5 cm a sedlová trubka 58–59. Moje výška je 182 cm. V případě koupě kola zn. šírer, přiklonili by jste se k velikosti M nebo L? Popř. máte někdo osobní zkušenost s kolem Šírer, myslím poměr výška postavy a velikost kola? Díky.
Litoměřice,Brno
mr.pohoda 09.07.2010 08:57:02
>> r4d3k, 09. 07. 2010 05:36:39
Doporučuji položit dotaz na webu cyklodiskuze. Je tam spousta odborníků, kteří rádi poradí.
LemonaidLucy 13.05.2011 09:39:25
Ahoj, chtela bych koupit nove kolo (moje uz ma precejen nejakych 18 let ). Bohuzel uz jsem dost ztratila prehled…Pouziti bude silnice/lehky teren na cykloturistiku a cross training k behani. Koukala jsem na neco takovehohle: http://eshop.kola-radotin.cz/…1-black-red/
Ale rada bych se poradila, jestli je to dobra volba. Diky!
PeterFabok 13.05.2011 09:51:34
>> LemonaidLucy, 13. 05. 2011 09:39:25 kazdy damsky bicykel bez blatnikov je podozrivy ;)
LemonaidLucy 13.05.2011 09:59:50
>> PeterFabok, 13. 05. 2011 09:51:34 na mem starem kole mam tez blatnik prikoupeny, muzu ho prendat, jeste slouzi
>> pam65, 13. 05. 2011 09:54:18 po prvnim projeti blatem bude stejne cerne.
lassie 13.05.2011 10:07:48
>> LemonaidLucy, 13. 05. 2011 09:39:25
Já bych zvážila v tvém případě (jak tu čtu občas tvé příspěvky, tak lyže a terén. běh a tak) – možná se ti to zalíbí a budeš se chtít víc pohybovat v terénu i. Pak je dobré zvážit, jestli raději horské, nebo aspoň cross nějakého sportovnějšího ražení, to mám já (dnes bych si koupila horák, furt zvažuji), ale furt je to hybrid, kterej v terénu omezuje. Ale to je věc názoru. Jinak, pokud na tom budeš opravdu trochu víc jezdit, šáhla bych o řadu či dvě výš, tohle je nejnižší třída dobré značky. V Radotíně ti taky nechají kola oproti záloze bez problému otestovat.
PeterFabok 13.05.2011 10:25:17
>> LemonaidLucy, 13. 05. 2011 09:59:50
teraz pozornejsi pohlad: ak Ti to vedia kustomizovat, ram by som si nechal, dal si kotucove brzdy(vyhoda napr. za mokra), usetril na prehadzovackach a v rovnakej cene ako shimano si dal o triedu vyssie Sram. a naslapne pedale, samozrejme, setri to energiu.
PeterFabok 13.05.2011 10:27:15
>> lassie, 13. 05. 2011 10:07:48
ako matka 3 deti asi nebude robit nejake extra traily ;) ja som kupil pred par rokmi po vahani cisto horsky bajk a ten ma neuveritelne obmedzuje na ceste ;)
lassie 13.05.2011 10:36:35
>> PeterFabok, 13. 05. 2011 10:27:15
No já to beru podle sebe, taky jsem byla před lety názoru, že horák je těžký a na silnici ne. Dnes se dělají kola lehká, rychlá i na silnici. Já na tom krosu postupně začla lézt do těžších a těžších terénů, prostě na těch výletech to tak přijde a tam to omezuje. Mám jinou vidli než tam byla, zpřevodované na horák, a stejně to občas není ono. Ale miluju tu genesister geometrii, tak jsem se s ním ještě neodvážila rozloučit. Ale to nevnucuju. Jen tohle mi přijde tak pro mojí tetu, co jezdí do bohušovický mlékárny pro jogurty. A Lucy nevypadá jako nějaká okurka, tak čuchne časem k jiné cyklistice, si teda myslím.
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 13.05.2011 13:13:06
>> LemonaidLucy, 13. 05. 2011 09:39:25
Napůl silničku a napůl horáka bych Ti nedoporučoval. Do terénu s tím nejde a na silnici to sice trochu jede, ale žádná sláva. Pokud chceš občas do terénu, kup klasický MTB s odpruženou vidlou a hydraulickejma kotoučema (dá se sehnat něco, co vydrží v podobné cenové relaci). Sice se na asfaltu trochu víc nadřež, ale pokud s tím nebudeš jezdit silniční závody , je to úplně jedno, protože rychlost řešit nemusíš. Akorát se o trochu víc nadřeš, což při použití na cross training vůbec nevadí.
Já mám kola dvě – silniční a MTB a po zkušenostech s jedním i druhým a tím, když jsem občas nějakou kamarádku/kamaráda vzal někam s sebou bych si „hybrid“ nikdy nekoupil. Na silnici mi nestačí (tam je to stejně jedno, jestli to je krossové kolo nebo MTB) a do terénu buď nemůžou, anebo mají problém s tím, aby to ustáli. A ostatně, když MTB pořádně nahustím, tak to na tom asfaltu taky trochu jede. Případně se k tomu dají dokoupit další dva ráfky s užším obutím.
pam65 13.05.2011 13:23:42
>> Luckyboy, 13. 05. 2011 13:13:06
Na silnicích, kde lze jezdit na silničním kole, je takový provoz, že jde o život.
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 13.05.2011 15:57:34
>> pam65, 13. 05. 2011 13:23:42
Hm, to je otázka a zvyk. Jeden z nejhorších incidentů na kole s autem za poslední dobu jsem měl na cyklostezce :). Vyjížděl z nějakého přilehlého pozemku a jaksi se nekoukl doprava ani doleva v domnění, že po cyklostezce přece kola nejezdí :). Ale je fakt, že někdy na silničce nadávám směrem k řidičům jak dlaždic.
K předchozímu příspěvku jsem taky zapomněl doplnit, že i do města, ač se to nezdá, se hodí co nejširší vzorek. Na kolejích od šaliny to neklouže, dají se s tím mnohem líp vyjíždět obrubníky a když to člověk vezme ze schodů, je široká MTB guma taky k nezaplacení.
jmaselnik 13.05.2011 16:15:44
>> LemonaidLucy, 13. 05. 2011 09:59:50
zvážil bych možnost vícerychlostního náboje. Pořídil jsem něco podobného: http://www.cube-bikes.cz/detail.php?… pro manželku a je totálně nadšená. Zcela bezúdržbové kolo, žádná řachtající přehazka, žena má navíc dynamo integrované v přední nábě, prostě paráda, závidím jí ho:-) Zvažuju, že do toho Cube s kotouči půjdu jako do zimáka. BTW krosu do terénu bych se nebál. Polňačky dáš v pohodě a toho „těžkého“ terénu pokud člověk nedrandní vyloženě v lese nebo mimo stezky u nás moc není.
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.