píchání v boku
Praha
Radek Narovec 08.02.2006 13:34:32
simka: máš asi moc mělký dech, zkus začínat trénink velmi volným během a soustřeď se na dýchání (časem to zvládneš automaticky). Nedýchej ani tak hrudí, spíše břichem (bránicí). Natrénuj to v leže, dej si ruku na břicho a sleduj jak jede nahoru a dolu. Tím lépe využiješ kapacitu plic, což se při rychlejším běhu projeví na snadnějším udejchání tempa. Své samozřejmě může sehrát i pohyb krátce po jídle, nech si aspoň hodinu pauzu od většího jídla, lépe dvě hoďky.
simka 08.02.2006 14:17:08
jsem úplný začátečník a často mě píchá v boku… když se přemůžu, bolest je ještě větší. co mám proti tomu dělat?
atlet brčko 08.02.2006 15:18:03
[quote=simka]jsem úplný začátečník a často mě píchá v boku… když se přemůžu, bolest je ještě větší. co mám proti tomu dělat?[/quote] Mas dostatecne velkou pauzu po jidle? Mne na pichani pomahaly v mych zacatcich dve veci. Prvni- zkusit dat par metru svizneji treba trikrat za sebou, nebo vydechovat delsi dobu a pomaleji (napr. pri nadechu napocitej do dvou a pri vydechu do tri).
Brno (Újezd u Brna)
Stanislav Junga 08.02.2006 15:26:04
To nepřemáhej, je to zbytečný, bolest by se jen stupňovala. Prostě zařaď 2–3 minutky rychlé chůze, dokud to nepřestane a pak to zase opatrně rozběhni. U mě bývalo píchání v boku vyvoláno rychlým delším během na hranici mých možností. Pomůže ze začátku běhat hlavně pomalé delší běhy. Jak se trochu vytrénuješ, píchání zmizí a objeví se jen někdy – třeba když to přepálíš na závodech :) Dodatečně teď ještě vidím, že jsem na to šel přesně opačně, než atlet brčko. No každej jsme jinačí (já teda samorost – samouk). Zrychlit mě nikdy nenapadlo, ale zabírat to může taky … Co zabere na tebe si musíš vyzkoušet sám :)
Melounek 08.02.2006 18:09:40