Jak na to: Dech X Nohy/ Nohy X Dech
ciaf 29.01.2012 17:11:20
Dobrý večer vespolek,
zajímá mě nějaký fundovaný názor/rada/přístup na to, jak běhat/trénovat/co dělat, když:
- s dechem vystačím v pohodě, ale nohy už nemohou
- nohy nebolí a běžely by, ale s dechem už to nejde
Chápu, že první případ může nastat, když třeba běžím pomaleji, ale déle (zvlášť, když jsem začátečník) a druhý případ, když to přeženu, běžím rychle a zadýchávám se.
Co byste doporučili, abych si v obou případech prodloužil „životnost“? :) Jaké tréninkové metody obecně platí a zabírají na tohleto? K čemu jsou obecně tempové běhy, fartlek, stupňované tempo, delší výběhy či kopce?
Díky za inspiraci :)
Edithka 29.01.2012 19:00:38
Bohužel zklamu tím, že žádný fundovaný názor neposkytnu, naopak by mě zajímalo to samý :) Nohy by mohly, ale s dechem nestačim..včera jsem tenhle dotaz hodila do Můj poslední běh II (trošku mimo téma, ale snad se tolik neděje).
rudo 30.01.2012 05:47:07
>> Edithka, 29. 01. 2012 19:00:38
spomal vyrazne mozes tiez pridat dychaciu jogu do svojho programu a tiez plavanie s regulovanym nadychom podla plaveckych zaberov napriklad pri plavani prsia sa nadychovat na kazdy treti zaber.
dychova nedostatocnost tiez moze signalizovat prilis velky obsah tukov v krvi, spomaleny krvny obeh a dopravu kysliku, pripadne otazka zeleza, alebo len neexistujuca zerobna vytrvalost
rudo 30.01.2012 05:52:08
>> ciaf, 29. 01. 2012 17:11:20
A nohy unavena z predosleho dna , akumulacia treninkov, pripadne beh prilis dlhy, ak je beh pomaly jednoznacne v aerobnom pasme, tak odidene nohy budu najpravdepodobnejsie vymynuty glykogen, co moze byt jednak malou trenovanostou, nedoplnenim glykonu pocas tyzdna, pripadne nadmernou spotrebou cukru pri behu napriklad z dovodu sladkeho jedla ci pitia tesne pred behom.
pokial odidu nohy v tempovom treninku, tak to bude neschoopnost odburavat laktat, pripadne celkove prekyslenie organizmu.