Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Běžecký trénink » Jak na to: Dech X Nohy/ Nohy X Dech

Jak na to: Dech X Nohy/ Nohy X Dech

Nalezené položky: 4 První Předchozí | 1 | Další Poslední

ciaf muž 29.01.2012 17:11:20

Dobrý večer vespolek,

zajímá mě nějaký fundovaný názor/rada/přístup na to, jak běhat/trénovat/co dělat, když:

1. s dechem vystačím v pohodě, ale nohy už nemohou
  2. nohy nebolí a běžely by, ale s dechem už to nejde

Chápu, že první případ může nastat, když třeba běžím pomaleji, ale déle (zvlášť, když jsem začátečník) a druhý případ, když to přeženu, běžím rychle a zadýchávám se.

Co byste doporučili, abych si v obou případech prodloužil „životnost“? :) Jaké tréninkové metody obecně platí a zabírají na tohleto? K čemu jsou obecně tempové běhy, fartlek, stupňované tempo, delší výběhy či kopce?

Díky za inspiraci :)

Celkem 604 km
Minulý měsíc 0 km

Edithka žena 29.01.2012 19:00:38

Bohužel zklamu tím, že žádný fundovaný názor neposkytnu, naopak by mě zajímalo to samý :) Nohy by mohly, ale s dechem nestačim..včera jsem tenhle dotaz hodila do Můj poslední běh II (trošku mimo téma, ale snad se tolik neděje).

Sloviensko

rudo muž 30.01.2012 05:47:07

>> Edithka, 29. 01. 2012 19:00:38

spomal vyrazne mozes tiez pridat dychaciu jogu do svojho programu a tiez plavanie s regulovanym nadychom podla plaveckych zaberov napriklad pri plavani prsia sa nadychovat na kazdy treti zaber.

dychova nedostatocnost tiez moze signalizovat prilis velky obsah tukov v krvi, spomaleny krvny obeh a dopravu kysliku, pripadne otazka zeleza, alebo len neexistujuca zerobna vytrvalost

Motto: you can't stop, what is coming !

Sloviensko

rudo muž 30.01.2012 05:52:08

>> ciaf, 29. 01. 2012 17:11:20