Jak trénovat a vyhnout se zraněním
Pablo151 30.06.2011 14:48:32
Ahoj, jsem spíše začátečník, ale rád bych si zaběhl maraton. Minulou sezónu jsem běhal cca 3 měsíce (30–40 km týdně) a výsledkem byla únavová zlomenina lýtkové kosti. Tuto sezónu jsem trénoval 6 měsíců v podobných objemech ale v lese a mám z toho zánět okostice na druhé noze. Boty mám kvalitní s korekcí. Možná je to dáno špatnou technikou běhu. Můžete mi někdo poradit trenéra z Prahy a okolí, který by si se mnou několikrát vyběhl a poradil?
Dík
Bílovice-Lutotín
katkaty 30.06.2011 22:55:44
Taky by me zajimalo jak behat bez zraneni
rudo 30.06.2011 23:54:35
>> katkaty, 30. 06. 2011 22:55:44
Pablo chce trenera, tak ho v tom nechame
ale on si odpovedal sam :
ma drahe boty, perovacie a s korekciou.
To sa neda behat bez zraneni
samozrejme ze to bude v technike, ved v takych botach sa neda behat technicky spravne
take boty nutia do velmi nespravnej techniky a zabranuju vsetkym informaciam z nohy do mozgu
vsetko sa to uz vela krat riesili v inych diskusiach, tak to sem nejdem dalej rozvijat.
Brno
Alcedo 01.07.2011 13:06:20
>> rudo, 30. 06. 2011 23:54:35
je super, že je všechno tak jasné. Běháš v odpružených botech? Zranění se nevyhneš. Jednoduchá závislost.
Brno
Petr Kaňovský 01.07.2011 14:27:13
>> Alcedo, 01. 07. 2011 13:06:20
Obávám se, že toto uvažování je až příliš zjednodušené, ale pokud na něj přistoupíme, tak co jsou to ty „odpružené boty“, kterým je třeba se vyhnout? Ptám se proto, že dle mého názoru každá bota má určitou míru „odpružení“, která se navíc v průběhu používání mění. Navíc, odpružení se úplně jinak projevuje podle toho, jakým stylem běžím. Já třeba mám spíše joggingový styl, při kterém příliš nezvedám nohy, zatímco efektivnější, ale namáhavější, je styl s pořádným odrazem a tím i většími silami při dopadu, kdy se odpružení projevuje úplně jiným způsobem …
Brno
Alcedo 01.07.2011 15:12:58
>> kanovsky, 01. 07. 2011 14:27:13