První 1/2 maraton a první soutěž vůbec
kryštof.w 19.03.2010 14:01:38
Dobrý den, vím, že takových dotazů tady jistě už bylo hodně, ale i tak doufám, že dostanu nějakou odpověď.
Začal jsem běhat na konci ledna hlavně abych něco shodil (do dneška asi cca. 6kg tuků) . Chodím do fitka na pás 4× tejdně 30–60min. Vím, že to není žádný zázrak, ale jsem s tím prozatím docela spokojený. Každopádně se mi běh tak zalíbil, že jsem si minulý týden říkal, proč nezkusit půlmaraton. Ihned poté jsem se zaregistroval a už se hrozně moc těším. Včera jsem si dal celkově 12km, což mi nedělalo nějaký velký problémy. 10 1/2 km jsem uběhal za 1 hodinu a 10 minut. Je mi jasný, že se určitě nedostanu na 2h. Ale pokud to uběhám pod 3hodiny budu asi neštastnějším člověkem. Jsem určitě začátečníkem a vůbec nemám tušení jak ta sobota bude vypadat. Jakou bych si měl dát třeba snídani před takovým startem? Napište mi, prosím, vaše zkušenosti. Máte ještě nějaký tipy pro mě? Za vaše odpovědi budu moc vděčný.
Můj trénink před 1/2 maratonem bych viděl takto: Zítra: 10 km Pondělí: 5 km Středa:8 km Čtvrtek: 5 km šlo by to tak?
P.S. Je mi 22. Měřím 175 a vážím 76kg. A čas na 1 km je přibližně 6:40 …
S pozdravem Kryštof
Aki 19.03.2010 15:47:33
Ahoj Kryštofe, sice sem taky začátečník, ale hlavně bych poradil, abys to v závodě na začátku nepřepálil. Hezky pomalu, jak seš zvyklej, možná trošku pomaleji, protože rozdíl mezi 10 a 20 km je, ostatně uvidíš sám. Hlavně se před závodem pořádně protáhnout. Ostatně i mě by zajímalo, co si dát před závodem za stravu. Přemýšlel jsem nad nějakým banánem, jogurt, kus pečiva, ale zas aby nebyl hlad… Trenink se mi zdá na pohodu, sám poběžím něco podobného, nemůžu být víc jak den bez pohybu, pak to netáhne.
Kolín/Praha
Mejla 19.03.2010 19:04:17