Dokážem to?
mart.ina 17.10.2013 00:52:06
Ahojte, som na fóre nová. Zaregistrovala som sa, pretože chcem robiť niečo sama pre seba, pre svoju psychickú aj fyzickú pohodu. V behu som relatívne začiatočník (asi rok a pol dozadu som síce chodila 3× týždenne tak do 3 km, ale potom fakt len príležitostne). 10 dní dozadu som konečne šla behať, zvládla som asi 2,5 km- čas niečo cez 15 minút. Vlastne, rada by som vás poprosila o radu, aké dlhé tréningy zaradiť na začiatok, čo behať skôr na čas alebo na dĺžku? Čo som zatiaľ odskúšala viac mi vyhovuje bežať napr 15 minút vkuse a pomaly, ako musieť beh striedať s chôdzou- po spomalení do kroku sa neviem poriadne rozdýchať, neviem si predstaviť hneď bežať ďalej. S dýchaním mám celkovo dosť problém, neviem či to súvisý aj s dosť ťažkou alergiou. Nie je pre mňa jednoduché donútiť sa ísť behať, ale viem, že mi to prinesie kopu endorfínov, vyčistí hlavu a budem sa cítiť lepšie. Uvažujem prihlásiť sa na Beh Lužánkami, ktorý bude v březnu 2014 v Brne – je to 6,4 km trasa pre ženy, ako motivácia. Myslíte, že to mám šancu zvládnuť? Díky moc
Praha 4
Dav 17.10.2013 09:55:23
>> mart.ina, 17. 10. 2013 00:52:06
Projdi fórum, na většinu svých otázek tu nalezneš odpovědi. Pro začátek běhej hlavně na „čas“, snaž se raději vydržet delší dobu i za cenu přerušovaného běhu. Třeba si to i stopuj, 3 min běh, 2 min chůze, pak chůzi ubírej. První fázi dávej chodeckou a třeba i delší, ať se stačíš před během prokysličit. Alergenů teď zrovna moc není, pokud máš problémy při zpomalení (pocit, že se ti stahuje dýchací trubice), mohlo by se jednat o astma nebo CHOPN, doúpuručil bych zajít na plicní. Ale i s astmatem se dá docela dobře běhat . Neboj, pokud budeš aspoň třikrát týdně pravidelně běhat, tak ty Lužánky dáš.
Ondřej S. (aka
poohDA)
17.10.2013 10:18:50
>> mart.ina, 17. 10. 2013 00:52:06 „…Nie je pre mňa jednoduché donútiť sa ísť behať…“